HOLD HOVEDET KOLDT – MED DEN RETTE TEMPERATUR

Nattemperatur er en subjektiv oplevelse og det foretrukne er derfor forskelligt. Søvn kan let forstyrres og forstyrrelserne resulterer i unødvendigt mange opvågninger. Det anbefales at sove i et køligt miljø med en temperatur på mellem 13-18 grader for optimal søvn. 
 
Sover man i forvejen på en pude, der ikke er designet til at frigive kropsvarme og fugt, vil kroppen, ved højere temperaturer, begynde at svede for at få bugt med varmen. Og dette er en proces som kroppen skal bruge ressourcer og energi til. Det samme er selvfølgelig også gældende ved lavere temperaturer – her skal kroppen på overarbejde for at holde sig varm nok, så den ikke fryser.
 
Derfor er det altid en god start at kvalitetstjekke dit sovemiljø. Sover du på en topmadras, på en pude og med en dyne, der er åndbar og varmeregulerende? Med den rette pude kan du forøge din søvnkvalitet og søvnoplevelse. Vores ErgoSoft Grid design er starten til et bedre sovemiljø – for en mere optimal hvile og en uforstyrret søvn.

Vores ErgoSoft Grid design indeholder flere hundrede små luftkanaler som sørger for en god luftstrøm i puden. Vi sørger for en god åndbar pude omkring dit hoved, så du kan slippe for flere svedige nætter og lade kroppen bruge sin energi på at restituere – så du er klar på en ny dag!


Kilde: Sjøgren, Kristian. (03.01.13). www.videnskab.dk
eller: https://videnskab.dk/krop-sundhed/hvilken-temperatur-er-bedst-at-sove-i/
Kilde: Rasmussen, Mikael. (06.10.15).
https://livsstil.tv2.dk/sundhed/2015-10-06-denne-temperatur-er-bedst-at-sove-i

    Skriv et svar